Er zijn nog genoeg vissen in zee

Beste Beauty ondernemer,

Als ondernemer ben jij vrijwel zeker ook met de toekomst bezig. Je volgt opleidingen, cursussen en seminars, pluist de vakbladen uit, bezoekt beurzen, neust op internet en kijkt wat collega’s doen.

Je specialiseert je in behandeltechnieken die aangeboden worden, investeert in dure apparatuur met een goed marketingverhaal en kiest voor merken die bekend zijn. Veilig en wel zo gemakkelijk.  De consument? Die wil huidverbetering en resultaat. Liefst meteen. Hoe meer medisch, hoe professioneler je overkomt. Je wilt je tenslotte onderscheiden, net als je collega’s.

En zo kan het gebeuren dat we allemaal in dezelfde vijver vissen, met allemaal dezelfde merken en een andere vijver onberoerd laten. Een vijver waar heel veel winst te behalen is op het gebied van beauty & health.

Jezelf onderscheiden

Jezelf durven onderscheiden is linksaf durven gaan waar anderen rechtsaf gaan. Onderscheiden is niet klakkeloos volgen wat de meesten doen, waardoor de eenheidsworst ontstaat, maar vernieuwend durven zijn. Juist met merken of behandelingen/diensten die niet overal aangeboden worden. Zo maak je jezelf bijzonder en kun je aan de wieg staan van iets wat heel groot kan gaan worden. Als jij er maar in gelooft.

 

Want wat hebben we uiteindelijk geleerd?

Met alle kennis die we hebben worden we steeds dikker, kampen we op steeds jongere leeftijd met een burn-out. We worden dan wel ouder maar niet in betere gezondheid. Nog niet. Omdat we nog altijd de symptomen onderdrukken en niet de oorzaak aanpakken. Met onze huid is het niet anders. Waarom denk je dat er zoveel meer huidaandoeningen voorkomen dan vroeger?  Wat denk je wat onze huid te verduren heeft? Versnelde veroudering in het gezicht, hoe zou het met de binnenkant zijn? Disbalansen die niet zomaar met een crème kunnen worden hersteld. Eczeem, auto immuun aandoeningen, rosacea, we zien het meer dan ooit tevoren. Dit zijn uitingen van disbalansen in het lichaam. Het lichaam vecht, en ontregelt. We hebben geleerd dat de huid geen los orgaan is, maar onderdeel van een geheel. We hebben geleerd dat symptoombestrijding niet duurzaam is.

 

Werken aan de buitenkant kan alleen maar duurzaam succesvol zijn als je de bron ook aanpakt. Duurzaam en zo natuurlijk  mogelijk. Voeding en suppletie heeft bij velen al een plek binnen de beauty branche verworven, maar dan zijn we er nog niet.

En ligt een hele grote vijver braak, en die ligt ‘gewoon’ in de natuur

Als we de natuur raadplegen, zien we logica. Onderschat de natuur niet. De wetenschap is voortgekomen uit de natuur, de natuur heeft alles in zich.  Alles is energie en leeft op energie. Alles wat niet natuurlijk is, kost het lichaam energie. We onderschatten het zelfherstellende vermogen van ons lichaam.

Er ligt een grote toekomst voor de beauty & health industrie in het verschiet

Nooit was er zoveel behoefte aan aanraking, ontstressen en aandacht, pure aandacht. De energie van onze handen doen meer dan een apparaat ooit zal kunnen. Natuurlijke producten vol energie kost het lichaam geen kruim. Het wordt herkend en gemakkelijk verwerkt,  net zoals pure voeding. De consument wordt hier ook steeds bewuster van.

Verkopen van kennis en eerlijke ingrediënten

Als specialist zouden we onszelf nog veel meer moeten verdiepen in ingrediënten, zodat we weten wat we verkopen. De klant helpen hun huid op een goede manier thuis te verzorgen. Ze doen vaak maar wat.  Daar ligt nog een wereld te ontdekken! En een wereld te winnen aan winst. Eerlijke winst door verkoop van eerlijke producten met advies en een grote toegevoegde waarde.

 

Samenwerken met andere disciplines gebeurt steeds meer. Maar vaak ook weer alleen aan de buitenkant. Trek eens mensen aan die dieper werken. Het geeft je bedrijf een andere dimensie en je onderscheidt je totaal.

Leefstijlgeneeskunde is een prachtige aanvulling op ons vak

Bovendien werk je hiermee aan gezondheidspreventie, healthy aging, en stralende mensen, die vanzelfsprekend ook een stralende huid hebben.

Natuurlijke wetenschap, wetenschappelijk onderbouwd, klinisch onderzocht of proefondervindelijk vastgesteld. Het werkt allemaal. De uitkomsten zijn zeer bemoedigend. We zijn in staat om onze cellen te verjongen! Wetenschappelijk en gepatenteerd en toch volledig natuurlijk.  Ja, daar betaal je voor, maar is een etentje in een restaurant gratis?

Rimpelloze vijver

Ik zie een prachtige rimpelloze vijver in het verschiet met meer dan genoeg vis. Met vele authentieke vissers die hun vis goed weten te verkopen omdat ze het kunnen onderbouwen. Ja, ik weet het, ik ben een idealist. En nee, ik bedoel niet letterlijk rimpelloos. Maar een hele grote markt die braak ligt, voor het begeleiden naar of behouden van een gezonde huid en gezondheid op een steeds hogere leeftijd  met natuurlijke middelen. En weet je hoe werkzaam die kunnen zijn?

Neem contact op als je meer wilt weten, ik vertel je graag meer.

Annelies Aarts