Volg jij alle ontwikkelingen, of ontwikkel jij liever jezelf?

Afgelopen week gaf Anouk van de Laar haar training ‘van klanten fans maken’ voor de eerste keer aan beautyondernemers.

De deelnemers konden niet wachten om het in de praktijk te gaan brengen. Zo simpel! Zonder extra investering, behalve in jezelf!

Succes valt of staat met de vorm van energie die jij eraan geeft. Als jij een wauw-gevoel ervaart dan steek je de ander aan. Meestal is dit het geval als je iets nieuws hebt binnen je bedrijf, dan ben je laaiend enthousiast en de klant mét jou. Tot het weer weg ebt en weer gewoontjes wordt. De aandacht is weg.

Herken jij dat als je een nieuwe bank hebt in huis, dat je er dan naar kunt blijven kijken? Je bent er zo verschrikkelijk blij mee! Dat gevoel duurt ongeveer 6 weken. Dan is het weer gewoon, het valt niet meer op. De euforie is eraf.

In een kledingzaak herken je dat ook aan de verkoopster die al een seizoen lang tegen dezelfde kleding aan heeft gekeken. Wanneer de consument een leuke set wil, vertelt de verkoopster dat er niet veel meer is. Terwijl de winkel volhangt!

Je wordt er blind voor. Je ziet het niet meer. En daar schuilt het gevaar, want je verzuimt het ook om de klant nog verder in te lichten of te enthousiasmeren.

En de klant is zich er gewoon helemaal niet van bewust dat jij haar kunt helpen en gaat vervolgens naar de parfumerie of drogist om haar artikelen te kopen. Of ze koopt niet, omdat haar behoefte niet getriggerd is.

En wat doe jij?

Je gaat op zoek naar weer iets nieuws, want daar is de klant gevoelig voor. Maar is dat zo?

De klant is gevoelig voor jouw enthousiasme!

En iets nieuws betekent dat alle aandacht die naar het nieuwe gaat, niet meer naar het andere gaat. Energie kan maar één kant op.

Maar moeten we niet blijven innoveren dan?

Jazeker wel. Maar innovatie hoeft niet iets nieuws te zijn. Het kan ook iets op een andere manier doen zijn.

Dus denk nog eens na als een leverancier je voorrekent hoe snel je een apparaat hebt terugverdiend. Want één ding wordt daarin niet meegenomen, en dat is het feit dat de andere omzet stilvalt.

De allerbeste investering is daarom altijd in jouzelf. In jouw gedrag of dat van je teamleden.

Ontwikkel jezelf en verras jezelf én je klanten, ze worden fan!

Meer aandacht voor je huidige klanten en het bonbedrag verhogen per klant kan je aan het einde van het jaar zomaar een fikse omzetgroei opleveren.

En het kan heel eenvoudig!

Wil jij gaan investeren in jezelf en je bedrijf naar een hoger level tillen?

Schrijf je dan in voor de online training ‘van klanten fans maken’.