De trend van natuurlijke Cosmeceuticals neemt toe
04 juni 2019 

De trend van natuurlijke Cosmeceuticals neemt toe

 

Er komen steeds meer wetenschappelijke bewijzen over de werking van natuurlijke ingrediënten op huidaandoeningen en veroudering.

Iedereen is op zoek naar professionele producten en
behandelingen die resultaten opleveren. Ze worden steeds beter geïnformeerd
over stabiele wetenschappelijk bewezen werking van ingrediënten en
afleversystemen, maar ook over de nadelen die ergens aan kleven. Liever
natuurlijk dan chemisch, liever veilig en de huid zoveel mogelijk intact
latend.

Nu de koopkracht van de (jongere) consumenten groter
wordt, zoeken ze huidverzorgingsoplossingen die ‘anders’ zijn dan de grote
merken die hun ouders gebruikten.

Consumenten willen niet langer producten kopen die
alleen heerlijk geuren en aanvoelen, terwijl er na het reinigen aan het eind
van de dag niets veranderd blijkt te zijn, behalve dat de huid weer een dag
ouder is geworden.

De vraag naar natuurlijke ingrediënten neemt toe, mede
door de ongerustheid van ingrediënten die niet altijd onschuldig blijken te
zijn.

De consumenten willen krachtige en effectieve op de
natuur gebaseerde producten om hun huid te verbeteren.

Ze voelen zich meer  aangetrokken tot natuurlijke merken met een
sterke duurzame houding, een authentieke stem en de capaciteit om vertrouwen uit
te stralen. Niet alleen voor hen, maar voor de wereld.

Hoewel instant formules (zichtbaar korte termijn
resultaat) en een onberispelijke huid top of mind blijven, zal puur natuurlijke
huidverzorging en een oplossing voor een probleem of wens de loyaliteit alleen
maar meer aanwakkeren.

De consument is zeker bereid om een ​​meerprijs te
betalen voor een cosmeceutisch product dat meer huidvoordelen oplevert.

Deze enorme diversiteit in productbeschikbaarheid
levert betekenisvolle producten op die zeer werkzaam kunnen zijn.

Wat is de definitie van Cosmeceuticals?

Cosmeceuticals vertegenwoordigen een categorie
producten tussen cosmetica en farmaceutische producten in die bedoeld zijn voor
de verbetering van zowel de gezondheid als de schoonheid van de huid. Ze bevatten
ingrediënten die de biologische functie van de huid kunnen beïnvloeden.

De term cosmeceutical is meer dan 25 jaar geleden bedacht
om producten te definiëren met actieve stoffen die niet als cosmetica of
medicijnen kunnen worden beschouwd.

Voor de consument betekent het een product(lijn) zonder
voorschrift dat van grote invloed is op het uiterlijk en de werking van de
huid. Uit het oogpunt van de regelgeving is het gewoon cosmetica en niets meer.

Natuurlijke High-Tech bewezen ingrediënten en
afleversystemen. Ze bestaan, en hebben een huidverbeterende werking.

Waar richten de Cosmeceuticals zich op?

De Cosmeceuticals richten zich met name op voorkomen en
zichtbare herstel van (vroegtijdige) veroudering en schade door de klimatologische
agressies en verontreinigende stoffen.

De stedelijke vervuiling, het blauwe licht van onze
digitale apparatuur en  overmatige zon zijn
allemaal externe stressoren. Door steeds meer blootstelling hieraan, ondervinden
we ook meer hinder van huidaandoeningen.

Pigment is zo’n voorbeeld van opgelopen schade. Een ontsierende
en complexe  aandoening, waardoor een
Cosmeceutical een aangewezen oplossing biedt in het bleken en remmen van de
melaninesynthese.

Cosmeceutische regimes bevatten reinigende middelen, scrubs,
maskers en moisturizers als basis van de therapeutische aanpak.

Producten en mechanische apparatuur combineren allemaal
actieve ingrediënten met exfoliatie om de gladheid van de huid te verbeteren en
de lichtreflectie van het huidoppervlak te vergroten alsmede de opname van de
actieve stoffen te vergroten.

Plantaardige stoffen kunnen
ontstekingsremmende, antioxiderende, hydraterende, UV-beschermende en andere
effecten bieden. Een veelvoud van plantaardige ingrediënten worden vermeld als
ingrediënten in populaire cosmeceuticals, waaronder vitaminen, peptiden,
groeifactoren en botanische extracten.

Huidblekende cosmeceuticals wijken af ​​van het
gebruik van hydrochinon en bevatten in plaats daarvan steeds meer natuurlijke ingrediënten,
zoals liquiritin, isoliquertin, aloesin, arbutin, en vitamine C. Anti-aging
cosmeceutical moisturizers kunnen sommige van de nieuw ontwikkelde peptiden of
topische vitamines gebruiken om hun claims te ondersteunen.

Over de schrijver
Reactie plaatsen