Hoe passies uniek kunnen samensmelten
22 januari 2017 

Hoe passies uniek kunnen samensmelten

Toeval bestaat niet.

Tijdens het runnen van mijn beauty bedrijf heb ik veel ontdekkingen gedaan, onder andere dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Ik geloof niet in één merk, of één apparaat. Ik geloof in verbinden en combineren en vooral in een concept wat past bij mijn gast. Er is namelijk ook niet één mens hetzelfde, allen behoeven ze een gepersonaliseerde aanpak.

Op het moment dat het klopt, dat het past bij de persoon ontstaan de mooiste resultaten en de meest tevreden mensen. Invoelen, aanvoelen en begrijpen zijn hier belangrijke pijlers. Waar liggen de behoeften en hoe kunnen we daaraan voldoen?

Om deze reden voer ik meerdere merken, denk ik buiten de geijkte kaders die we vaak opgelegd krijgen. Een merk wil namelijk niets liever dan dat we haar filosofie volgen.

Ik ben ondernemer geworden om mijn eigen keuzes te maken.

Mijn bedrijf kan zich richten op een bepaalde doelgroep, maar ik denk nog altijd gast gericht in plaats van product gericht. Ik wil wel een alternatief hebben, of liever nog de keuze hebben voor onze gast. Het gevoel moet goed zijn. Iedereen die kiest voor duurzame verbetering is welkom.

Tijden veranderen, de consument verandert mee.

De behoefte van de consument verandert en een ondernemer hoort mee te veranderen. Tenminste, als hij of zij succesvol wil blijven of worden.  Om deze reden ben ik op zoek gegaan waar de behoefte ligt, natuurlijk met het oog op de toekomst. Tijdens deze zoektocht deed ik een unieke ontdekking en viel alles samen.

De toekomst vraagt naar een complete aanpak. De consument aan de hand nemen en samen een pad uitstippelen, gepersonaliseerd en  met veel persoonlijke aandacht. Resultaat, gemak en welbevinden zijn enorm belangrijk. High-tech combineren met de natuur en werken vanuit de oorzaak maken het plaatje compleet. Meedenken met de consument in het gebruik van de juiste thuisverzorging, met name daar wordt het verschil in resultaat gemaakt.

De ontdekking van Éminence Organic Skincare

Om mijn concept compleet te maken ging op zoek naar een organisch merk, er was en is veel vraag naar en geloof dat dit in de toekomst alleen maar meer gaat worden.  Ik wilde echter geen enkele concessie doen aan resultaat of welbevinden. Want de verwende consument wil dan wel goed zijn voor haar of zijn lichaam en voor de wereld, maar dan wel graag in de tijdsgeest van nu.

En laat ik die nu toch vinden! Éminence Organic Skincare. Toeval bestaat niet, ik was euforisch. toen begon de lange en spannende weg. Ik moest en zou dit product in Nederland krijgen. Het past volledig bij mijn filosofie, mijn buikgevoel was meteen goed. Met Éminence hoef je namelijk niet in kaders te denken, maar mag je juist je eigen behandelingen en inzichten combineren. Het feit dat deze lijn uit 110 producten bestaat, een enorme knowhow heeft en zeer innovatief is maakt het allemaal nog mooier. Door de hoog geconcentreerde formules is het direct voel- en zichtbaar en creëert het een wauw gevoel. Om deze reden is het  ook alleen in toonaangevende medi-spa’s en schoonheidsinstituten verkrijgbaar in meer dan 50 landen, alleen tot voor kort niet in Nederland. En juist Nederland zit hierop te wachten, daarvan ben ik overtuigd.

Mijn ondernemersbloed is nog sneller gaan stromen

Wat ik al verwacht had, gebeurde. Het is vanaf dag één een hardloper in ons bedrijf. De producten vliegen van de schappen. Het heeft een hoog ‘dat wil ik hebben’ gehalte, het heeft een mooi verhaal, het geeft een goed gevoel, de prijs/ kwaliteit verhouding is prima, maar bovenal doet het iets goeds voor de huid en voor de wereld.  Iedereen gebruikt verzorgingsproducten, hoe groot kan onze markt zijn? Ik ben nu eenmaal een echte verkoper, maar wel een oprechte. Ik wil de gast helpen het juiste te kopen, dat ze ook thuis nog blij is met de aankoop.

Dit is een merk dat de consument moet kennen, dat mogen we ze niet onthouden. Deze lijn hoort in de professionele Medi Spa of schoonheidssalon thuis. Als geweldige aanvulling op het huidige assortiment, en met behoud van vrijheid in ondernemerschap.

Business school

Tegelijkertijd kan ik hier mijn volgende passie kwijt. Delen en verbinden. Door het opzetten van een business school gaan we de partners van Éminence skin care begeleiden vanuit onze eigen ervaring en kennis. 25 jaar pittige leerschool en ervaring zijn volgens mij een uitstekende basis om anderen te helpen op weg naar (nog meer) succes. Want met samenwerken worden we succesvol, daar geloof ik heilig in. Mijn zeer geroutineerde team gaat me hierin ondersteunen, aangevuld met externe opleiders. De school belooft heel uniek te worden, omdat we deze op onze eigen wijze manier gaan invullen. Basiskennis heeft elke professional, wij gaan de diepte in. Met kennis van het lichaam, verbanden zien,  holistische aanpak vanuit de oorzaak, verkoop, communicatie, psychologie, en persoonlijke en zakelijke groei. De jaren van nemen zijn geweest, de jaren van geven aangebroken.

Een ontzettend mooie uitdaging

En zo vloeit alles in elkaar, al loopt het natuurlijk niet vanaf dag één zo vloeiend als ik het nu schrijf. Feit is wel dat ik hier enorm veel zin in heb, en alles wat je energie geeft groeit. Dat belooft wat!

Éminence Organic Skincare partner worden

Ben jij geïnteresseerd in het concept, en ben je als ondernemer ook aan de weg aan het timmeren? Vul dan het contact formulier in. Handen ineen slaan en samenwerken is dé weg naar succes!

Over de schrijver
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down